0418 651990

MARCJANSSEN maakt wereldwijd tapijtgeschiedenis

Amsterdam, 1969. Frits Janssen start als sales trainee bij een exclusieve tapijtengalerij. Hij werkt achtereenvolgens in Lugano, Londen, Panama, Guatemala en Honolulu om uiteindelijk in Nederland zijn eigen onderneming te starten.

Teheran, 1970. De passie voor tapijten wordt op zijn eerste inkoopreis onomkeerbaar.

Utrecht, 1971. Frits Janssen opent zijn eerste winkel.

Kathmandu, 1980. Frits Janssen vindt een betrouwbare Tibetaanse tapijtfamilie. Tot op heden geldt deze knoperij als één van de belangrijkste partners.

Waardenburg, 1992. De Grand Store wordt geopend. Op 3500 m² worden de unieke collecties handgemaakte tapijten gepresenteerd.

Hamburg, 1994. Frits Janssen is medeoprichter van Care & Fair. Een internationale organisatie die zich actief inzet tegen uitbuiting van kinderen in de tapijtenbranche. In 2013 volgt zijn oudste zoon Marc Janssen hem als bestuurslid op.

Londen, 1999. Marc Janssen besluit na 4 jaar bij Procter & Gamble te hebben gewerkt over te stappen naar het familiebedrijf. Marc: "Ik voelde dat ik met mijn opgedane kennis het verschil kon gaan maken. Bovendien wilde ik niets liever dan ons familiebedrijf verder uitbouwen."

Dubai, 2006. Marc Janssen introduceert het familiebedrijf met succes in de projectmarkt. De vraag vanuit luxe hotels naar handgemaakt maatwerktapijt is enorm. Marc reist de hele wereld over.

New York, 2008. Levering tapijten voor de suites en publieke ruimtes van het prestigieuze Plaza Hotel NY.

Parijs, 2009. Eerste opdracht voor topdesigner Philippe Starck voor restaurant Paradis du Fruits.

Utrecht, 2010. Marc Janssen stelt zijn broer Rogier Janssen voor om het bedrijf samen te leiden. Rogier: "Net als Marc heb ik extern veel ervaring opgedaan. Bij L'Oréal ontdekte ik de positieve kracht van training. De groei van ons bedrijf komt voort uit de dagelijkse ontwikkeling van onze mensen."

Waardenburg, 2010. De naam FM Janssen wordt veranderd in MARCJANSSEN.

Amsterdam, 2012. Prinses Margarita de Bourbon de Parme, presentator Humberto Tan, actrice Tjitske Reidinga, mode-illustrator Piet Paris, acteur Peter Tuinman en model Frederique van der Wal ontwerpen ieder een tapijt. De collectie wordt gelanceerd in het Conservatorium hotel en de opbrengst gaat naar Care&Fair. 

Dubai, 2013. Het eerste buitenlandse kantoor van MARCJANSSEN wordt geopend.

Dubai, 2013. MARCJANSSEN levert tapijten voor het wereldberoemde hotel Burj Al Arab.

Eindhoven, 2014. MARCJANSSEN neemt met 8 Dutch Landscapes deel aan de Dutch Design Week Eindhoven. 8 vooraanstaande designers, waaronder Piet Hein Eek, Kiki van Eijk en Roderick Vos geven de designrichting voor het handgemaakte tapijt aan.   

New York, 2014. Het Park Hyatt flagshiphotel opent zijn deuren. Niet eerder leverde MARCJANSSEN zoveel exclusieve handgeknoopte tapijten aan één hotel. De tapijten worden onder andere in alle gastenkamers gelegd.    

Dubai, 2014. Op etage 148 van de hoogste toren ter wereld, de Burj Khalifa, past MARCJANSSEN maatwerk toe in de VIP lounge.

New York, 2014. Na de opening van het Park Hyatt hotel groeit het aantal orders in New York. Vanaf maart 2014 wordt MARCJANSSEN permanent in New York vertegenwoordigd.     

Los Angeles, 2015.  Na 2 jaar deelname aan Boutique Design San Diego groeit ook aan de westkant van de USA het aantal orders. Per 1 april worden de relaties vanuit Los Angeles bediend.    

Chicago, 2015. Na New York en Los Angeles is Chicago de grootste stad van de USA. Vanaf juni 2015 worden de MARCJANSSEN relaties ook hier lokaal bediend.

Dallas, 2015. De Amerikaanse projectmarkt is groot. Vanaf september wordt MARCJANSSEN ook vanuit Dallas vertegenwoordigd.     

New York, 2015. MARCJANSSEN presenteert ism het Italiaanse Moroso zijn maatwerkcollectie op de Boutique Design NY. Op deze beurs worden prominent de foto's getoond van de zojuist geleverde tapijten aan het iconische Baccarat Hotel NY.

New York, 2016. Begin 2016 opent MARCJANSSEN zijn kantoor in deze bruisende stad. Vanuit hier zal de gehele USA aangestuurd worden.  

Het familiebedrijf is succesvol in de retail, wholesale en projectmarkt. Inmiddels zijn er wereldwijd aan meer dan 200 luxe projecten tapijten geleverd en wordt er momenteel aan meer dan 250 lopende projecten gewerkt.